Media Diversity Institute: Study Tour to Switzerland
The overall objective of the ongoing project “Promoting Freedom of Expression, Diversity and Inclusion in Morocco” is to contribute to ensuring that Moroccan media policies, legislation and practices enable and encourage diversity of voices and opinion, as well as to reflect diversity of Moroccan society and allow freedom of expression for everyone. This SG complements the ongoing MDI project and allows an increased technical exchange and learning effect (Swissness).
Pays/région | Thème | Période | Budget |
---|---|---|---|
Maroc |
Conflit & fragilité Culture / sensibilisation por le développement Changement climatique & environnement Governance Droits de la personne Migration Emploi & développement économique Prévention et transformation des conflits État de droit - démocratie - droits de l’homme
Gestion et réforme du système de sécurité
Culture & loisirs Politique de sylviculture Décentralisation Droits de la personne (y compris droits des femmes) Migration en général (développement et partenariats) Politique des finances Développement des systèmes légaux et judiciaires Déplacements forcés (réfugiés, PDI, traite des êtres humains) Informal banking & insurance |
01.01.2013
- 31.12.2016 |
CHF 400’000
|
- Exposure to the Swiss models of diversity, inclusion, freedom of expression and multiculturalism in the media and their practical, day-to-day implementation
- Exchange of ideas, experiences, good practices and lessons learnt between the leading Moroccan media representatives and policy makers, and implementers in Switzerland
- Practical implementation and evaluation of a need to have more inclusive media in Morocco, as shown in the example of the Swiss media and society
- Exchange on professional education system
- Central State of South East
- Other international or foreign NGO North
- Autre organisation suisse non-profit
- Commission suisse pour l’UNESCO
-
Secteur selon catégorisation du Comité d'aide au développement de l'OCDE GOUVERNEMENT ET SOCIETE CIVILE
INFRASTRUCTURE ET SERVICES SOCIAUX DIVERS
SYLVICULTURE
GOUVERNEMENT ET SOCIETE CIVILE
INFRASTRUCTURE ET SERVICES SOCIAUX DIVERS
PRODUCTION D’ÉNERGIE, SOURCES NON RENOUVELABLES
INTERVENTION D'URGENCE
GOUVERNEMENT ET SOCIETE CIVILE
PRODUCTION D’ÉNERGIE, SOURCES NON RENOUVELABLES
Sous-Secteur selon catégorisation du Comité d'aide au développement de l'OCDE Décentralisation et soutien aux administrations infranationales (y compris redevabilité)
Droits de la personne
Faciliter la migration et la mobilité de façon ordonnée, sans danger, régulière et responsable
Gestion et réforme des systèmes de sécurité
Culture et loisirs
Développement sylvicole
Développement des services légaux et judiciaires
Droits de la personne
Culture et loisirs
Politique des finances et gestion administrative
Assistance matérielle et services d’urgence
Droits de la personne
Intermédiaires financiers du secteur informel et semi formel
Thème transversal Droits de l'homme
Projet spécifique concernant l'égalité des sexes.
Le projet tient compte de l'égalité des sexes en tant que thème transversal.
Le projet tient compte de la démocratisation, de la bonne gouvernance et des droits de l'homme en tant que thème transversal.
Le projet est axé sur l'amélioration du fonctionnement de l'organisation partenaire
Type de soutien Aide publique au développement (APD)
Type de collaboration Coopération bilatérale
Type de financement Don
Type d'aide Contribution à des projets ou programmes
Assistance technique avec détachement d'experts
Aide liée/non liée Aide non liée
Numéro de projet 7F08210
Contexte |
The idea of a study tour to Switzerland was born during the implementation of the project 7F-08337.02 “Promoting Freedom of Expression, Diversity and Inclusion in Morocco” and at the cultivation meetings and discussions held with the country’s media stakeholders. MDI assessed the need of media decision makers, prominent editors and journalists to be introduced to the Swiss model of media diversity and multiculturalism. Also, visiting the leading media and other institutions in Switzerland and talking with their representatives would bring a better understanding of the legislative processes and initiatives, as well as a better implementation of the principles of diverse content, multiculturalism and inclusion. Getting insights on the Swiss professional education system for journalists (in spe) – a matter of high interest for the Moroccan communication ministry – is another opportunity which would arise. MDI aims at having 50% of women participants in the study tour. |
Objectifs |
By organizing the study tour for the most prominent media-decision makers from Morocco, MDI wants to achieve a great impact on editors and stake-holders in terms of a commitment to freedom of expression and diversity principals. More precisely, MDI is seeking to see more of public debates on different models of inclusion and multiculturalism, regionalism and diversity. |
Groupes cibles |
17 of the most prominent media-decision makers from Morocco (complete list in annex) |
Effets à moyen terme |
|
Activités |
1 week study tour to the main media stakeholders and outlets in Switzerland (specific agenda under elaboration). |
Direction/office fédéral responsable |
DDC |
Crédit |
Coopération au développement |
Partenaire de projet |
Partenaire contractuel ONG internationale ou étrangère Institution étatique étrangère Organisation suisse à but non lucratif Organisme des Nations Unies (ONU) Autres partenaires MDI is a non-profit, non-governmental organization headquartered in London and operating globally to encourage and facilitate responsible media coverage of diversity. It aims to prevent the media from intentionally or unintentionally spreading prejudice, intolerance and hatred which can lead to social tensions, disputes and violent conflict. MDI encourages fair, accurate, inclusive and sensitive media coverage in order to promote understanding between different groups and cultures. |
Budget | Phase en cours Budget de la Suisse CHF 400’000 Budget suisse déjà attribué CHF 312’739 |
Phases du projet |
Phase 2 01.01.2013 - 31.12.2016 (Completed) |